PENGARUH HARGA, PROMOSI DAN KUALITAS PELAYANAN TERHADAP KEPUTUSAN PEMBELIAN KONSUMEN DI PELNAS PT. DUTA BAHARI SENTOSA
DOI:
https://doi.org/10.37776/jzm.v7i2.60Abstract
This study aimed to examine the effect of pricing, promotion and service quality on consumer purchasing decisions. This study uses three independent variables, price, promotion and service quality with the dependent variable is the consumer purchasing decisions. The use of variables in this study is expected to determine how the process is going on and what the driving factors behind consumer purchase decisions on the PT. Duta Bahari Sentosa. Passenger ship samples Allya Express 1, 94 peoples. Samples were taken by sampling techniques. Data analysis method used is quantitative analysis, validity, reliability test, classic assumption test, multicoloniarity test, heteroscedasticity test, normality test, multiple linear regression analysis, t test, f-test coefficient of determination R2. Based on the results of data analysis showed that: the variable price has a significant impact on consumer purchasing decisions sig value of the t test of 0.018 < 0.05 promotion variables have a significant effect on consumer purchasing decisions with a value of 0,007 t test sig > 0.05 and the variable quality of service have a positive but not significant influence on consumer purchasing decisions sig t test value of 0.280 > 0.05. Based on the calculation Test f, together variable price, promotion and service quality has a positive and significant impact to the value of F sig 0.005 < 0.05.References
Adam, Muhammad. 2015. Manajemen Pemasaran Jasa Teori dan Aplikasi.Bandung : ALFABETA
Daryanto, 2011. Kuliah Manajemen Pemasaran, Bandung : PT Sarana tutorial Nurani Sejahtera
Lupiyoadi Rambat, 2008. Manajemen Pemasaran jasa. Salemba Empat Jakarta
Mudah di Pahami. Yogyakarta: Pustaka Baru Press
Philip, Kotler. 2016. Manajemen Pemasaran. Jakarta Barat: Indeks
Sangadji, Mamang, Sopiah .2013. Perilaku Konsumen-Pendekatan Praktis Disertai Himpunan jurnalPenelitian. Yogyakarta: CV. AndiOffset
Sunyoto, Danang. 2014. Studi Kelayakan
Bisnis. Yogyakarta : CAPS (centre of Academic Publishing Service)
Sujarweni, Wiratna. 2014. Metodologi Penelitian Lengkap,
Tjiptono, Fandy. 2015. Strategi Pemasaran. Yogyakarta: CV.Andi Offset .2006 Manajemen Jasa. Penerbit Andi Edisi Kedua : Yogyakarta
Tries Edi Wahyono. 2006. Pengaruh Kualitas Pelayanan Dan Kepuasan Pelanggan Terhadap Minat Pembelian Ulang Pada Industri Riteil. Jurnal Bisnis dan Ekonomi, Vol. II tahun 2006.
Wahyuni, Sulistiyowati, Khamim. 2015.
Pengendalian Yogyakarta: Graha Ilmu
Downloads
Published
Issue
Section
License
Manuskrip yang diserahkan penulis haruslah sebuah karya yang tidak melanggar hak cipta (copyright) yang ada. Naskah yang dimasukkan harus yang belum pernah diterbitkan dan tidak dikirimkan pada waktu yang bersamaan kepada penerbit lain. Hak cipta atas semua material termasuk yang berbentuk cetak, elektronik dan bentuk lainnya dipegang oleh Jurnal Agrifo. Setelah manuskrip telah melewati proses penyuntingan substansi dan positif diterima, penulis mengirimkan berkas Pernyataan Hak Cipta b ke alamat redaksi Jurnal Zona Manajemen.