EFEK KUALITAS KONTRUKSI, PELAYANAN, DAN HARGA TERHADAP VOLUME PENJUALAN RUMAH DI PT. ADI BINTAN PERMATA BATAM
DOI:
https://doi.org/10.37776/zm.v7i2.78Abstract
This study aimed to analyze the determination of building construction, service and price on volume of house sales. This study uses three independent variables construction, service and price, with one dependent variable namely sales volume. The use of variables in this study is expected to determine how the process is going on and what are the factors driving the creation of a good sales volume in PT. Adi bintan Permata Batam. Samples were the buyers of the house in Citra Permata Residence 154 people. Samples were taken by sampling techniques. Data analysis method used is quantitative analysis, the validity, reliability test, classic assumption test, multicoloniarity test, heteroscedasticity test, normality test, multiple linear regression analysis, t-test, f-test the coefficient of determination R2. Based on the results of data analysis showed that: the variable construction has a significant influence on the performance of the test value t sig of 0.068 > 0.05, service variables have significant effects on sales volume with a value of 0.179 t test sig > 0.05 price variable also has a significant influence on the performance of the test value t sig of 0.000 < 0.05. Based on calculations Test f, together variable construction, service, and price have a significant effect on sales volume with the value of F sig 0.000 < 0.05.References
Alma, Buchari (2007). Manajemen Pemasaran dan Pemasaran Jasa. Bandung: Alfabeta.
Abdullah, Tantri (2014). Manajemen Pemasaran. Jakarta: Raja Grafindo Persana.
Adisaputro, Gunawan (2014).
Manajemen Pemasaran Analisis Untuk Perancangan Strategi Pemasaran. Yogyakarta: Unit Penerbit & Percetakan Sekolah Tinggi Ilmu Manajemen YKPN.
Herlambang, Susatyo (2014). Basic Marketing (Dasar-Dasar Pemasaran Cara Mudah Memahami Ilmu Pemasaran). Yogyakarta: Gosyen Publishing.
Hanas, Ade Syukron, Bambang Pujiyono dan f. R. Wulandari (2011). Materi Pokok Manajemen Proyek. Jakarta: Universitas Terbuka.
Laksana, (2013). Manajemen Pelayanan Publik Edisi Kedua Cetakan Ketiga. Yogyakarta: Andy.
Laksito, Boedhi (2014). Metode Perencanaan dan Perancangan Arsitektur. Jakarta: Griya Kreasi (Penebar Swadaya Grup).
Kotler, Philip dan Kevin Lane Keller (2009). Manajemen Pemasaran Edisi Ketiga Belas. (Terjemahan oleh Bob Sabrani). New Jersey: Pearson Education
Kotler, Philip dan Amstrong (2012). Princie of Marketing. Upper Saddle River. N.J : Pearson Prentice Hall.
Kotler dan Lane Keller (2012).
Marketing Mangement 12th Edition, Prentice Hall. Inc. A Person Education Company. New Jersey : Upper Saddle River
Kotler, Philip dan Kevin Keller (2009). Manajemen Pemasaran Edisi 12 Jilid keempat Dialihbahasakan
Banyamin Molan (2009). Jakarta. Indeks.
Kotler, Philip dan Kevin Keller (2009). Manajemen Pemasaran Edisi 13 Jilid kedua Dialihbahasakan Bob Sabrani (2012). Jakarta: Erlangga.
Kotler, Philip dan Kevin Keller (2012). Principe of Marketing 14th Edition. USA: Prentice Hall Pearson.
Priyatno, Dwi (2008). Mandiri Belajar SPSS. Yogyakarta: Mediakom.
Rumengan, Jemmy (2012). Metode Penelitian SPSS. Batam: Uniba Press.
Rumengan, Jemmy (2013).Metodologi Penelitian.
Bandung: Ciptapustaka Media Perintis.
Rumengan, Jemmy (2013). Statistik Penelitian. Bandung:
Ciptapustaka Media Perintis.
Rumengan, Jemmy dan Idham (2015). Metode Penelitian Kualitatif dan Kuantitatif. Bandung: Ciptapustaka
Media Perintis. Sugiyono (2008). Metode Penelitian Bisnis, Bandung. Alfabeta.
Sugiyono (2010). Metode Penelitian Bisnis, Bandung. Alfabeta.
Sunyoto, Danang (2014). Dasar-
Dasar Manajemen Pemasaran (Konsep, strategi dan kasus). Yogyakarta : Centre Of Academic Publishing Services.
Downloads
Published
Issue
Section
License
Manuskrip yang diserahkan penulis haruslah sebuah karya yang tidak melanggar hak cipta (copyright) yang ada. Naskah yang dimasukkan harus yang belum pernah diterbitkan dan tidak dikirimkan pada waktu yang bersamaan kepada penerbit lain. Hak cipta atas semua material termasuk yang berbentuk cetak, elektronik dan bentuk lainnya dipegang oleh Jurnal Akuntansi. Setelah manuskrip telah melewati proses penyuntingan substansi dan positif diterima, penulis mengirimkan berkas Pernyataan Hak Cipta b ke alamat redaksi Jurnal Zona Manejerial.